Algemene Voorwaarden
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle te sluiten overeenkomsten met Hip and Happy Events te Barneveld, hierna te noemen Hip and Happy Events, of de Organisatie. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn uitsluitend bindend, indien schriftelijk bevestigd door de organisatie.
1. Reservering
- Middels de website kan een deelnemer één of meerdere plaatsen reserveren voor edities van één van de markten.
- De deelnemer kan verschillende types stand reserveren met daarbij verschillende opties. De organisatie is niet aansprakelijk indien een deelnemer een verkeerde reservering plaatst.
- Een wijziging in de reservering kan schriftelijk (per e-mail) ingediend worden. Indien er gelegenheid is, zal de organisatie de wijziging honoreren.
- Op het reserveringsformulier kunnen specifieke wensen worden aangegeven. De organisatie doet haar uiterste best om hier rekening mee te houden, maar kan niet garanderen dat de betreffende wens wordt ingewilligd, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen.
- Indien twee deelnemers een kraam willen delen, dan is dit alleen toegestaan na een schriftelijk akkoord van de organisatie. Het delen gebeurt op eigen verantwoordelijkheid, evenals het verdelen van de kosten.
- Indien er een 2 meter kraam geboekt wordt zal in enkele gevallen een 4 meter kraam gedeeld worden. Dit staat vermeld bij de markt.
- Indien een deelnemer een standplaats zonder kraam reserveert, dan wordt het volledige kraam bedrag gerekend en mag er zonder schriftelijke toezegging niet afgeweken worden van het aantal m2.
2. Overmacht / Force Majeure
- Onder “overmacht” (of “force majeure”) wordt verstaan elke omstandigheid die buiten de redelijke macht van de Organisatie ligt, waarop de Organisatie geen invloed heeft, en waardoor de Organisatie haar verplichtingen (tijdelijk) niet kan nakomen.
- Hieronder vallen in ieder geval — doch niet uitsluitend — de volgende situaties:
Natuurlijke oorzaken: ernstige ziekte of (plotseling) onvoorziene arbeidsongeschiktheid van personeel, natuurrampen, storm, overstroming, extreem weer, brand, blikseminslag, waterschade.
Volksgezondheid: epidemieën of pandemieën, quarantaine-maatregelen, massaal ziekteverzuim.
Menselijke / maatschappelijke oorzaken: overheidsmaatregelen, overheidsingrijpen, mobilisatie, oorlog, gewapende conflicten, oproer, rellen, stakingen, werkonderbrekingen, maatregelen van overheidswege die netwerkverstoringen, transport- of leveringsproblemen, beperkingen of verbod tot samenkomsten of evenementen veroorzaken.
Storingen of uitval van energievoorziening: elektriciteit, internet, telecommunicatie; transport- of leveringsproblemen; onvoorzien tekort aan benodigd materiaal of hulpmiddelen; andere externe omstandigheden of omstandigheden bij toeleveranciers waar de Organisatie geen controle over heeft. - Zodra de Organisatie geconfronteerd wordt met overmacht zal zij de Deelnemer zo spoedig mogelijk schriftelijk informeren.
- In geval van overmacht worden de verplichtingen van de Organisatie opgeschort zolang de overmacht voortduurt.
- Indien de overmacht langer duurt dan zes (6) weken — of een andere redelijke termijn die bij aanvang van de overeenkomst wordt aangegeven — hebben beide partijen het recht om de overeenkomst schriftelijk (gedeeltelijk of geheel) te ontbinden, zonder dat één der partijen tot schadevergoeding gehouden is. (Deze termijn kan naar redelijkheid worden aangepast afhankelijk van het type evenement.)
- Indien vóór intreding van overmacht al gedeeltelijk prestaties zijn verricht of kosten zijn gemaakt door de Organisatie, is zij gerechtigd om deze prestaties of kosten separaat te declareren; de Deelnemer is in dat geval verplicht deze declaratie te voldoen alsof het om een afzonderlijke overeenkomst gaat.
- De Deelnemer kan geen schadevergoeding of vergoeding van gederfde winst of kosten eisen als gevolg van overmacht.
3. Annulering deelnemer
- Organisatie werkt met een membership systeem. Dit is € 90,- voor kalenderjaar 2026. Dit membership geeft voordelen, geen voorrang!
- Annulering dient schriftelijk (per e-mail) en gedateerd te gebeuren.
- Membership geld wordt nooit terugbetaald bij annulering.
- Als member:
– Betaal je de membership direct na acceptatie van je aanmelding en je betaalt elke markt circa 1,5 maand voorafgaand van de marktdatum.
– Je krijgt 50% restitutie als een markt niet kan plaatsvinden wegens onvoorziene omstandigheden
– tot 1 maand van tevoren = 50% restitutie
– tot 2 weken van tevoren = 25% restitutie
– vanaf 1 week tot marktdatum = 0% restitutie - Bij geen membership:
– Je betaalt direct na acceptatie van je aanmelding
– Je krijgt 25% restitutie als een markt niet kan plaatsvinden wegens onvoorziene omstandigheden
– tot 1 maand van tevoren = 25% restitutie
– tot 2 weken van tevoren = 15% restitutie
– vanaf 1 week tot marktdatum = 0% restitutie
4. Standplaats
- Het product of de dienst waarmee de deelnemer zich inschrijft is gelijk aan het gepresenteerde dat op de markten wordt aangeboden.
- Er mag geen schade worden toegebracht aan de kramen en groenvoorzieningen op het terrein. Gebruik van spijkers aan kramen en haringen in gemeente grond is niet toegestaan.
- Indien er wensen zijn om naast of voor de kraam producten te stallen dan alleen wanneer vooraf schriftelijk toestemming hiervoor is verleend.
- Indien een deelnemer op het moment van aanvangstijd niet is verschenen dan vervalt de reservering en wordt het reserveringsbedrag niet geretourneerd. Alsnog deelnemen is uitsluitend mogelijk na overleg met de organisatie.
- De stand of kraam mag niet worden verplaatst; er dient immer minimaal 3,5 meter doorrijbreedte te worden vrijgehouden als calamiteitenroute.
- In geval dat bakken of braden van toepassing is dient de deelnemer in het bezit te zijn van een draagbaar blustoestel. Het blustoestel moet op een direct bereikbare plaats zijn aangebracht en voor onmiddelijk gebruik gereed zijn. Het blustoestel moet ten minste een keer per jaar door een deskundige op de goede werking worden gecontroleerd.
- Wanneer de aard van de werkzaamheden het noodzakelijk maakt om onverpakte levensmiddelen met de handen aan te raken, moet er een voorziening aanwezig zijn om de handen goed te kunnen wassen. (Dit kan onder meer door het installeren van een jerrycan met een kraantje, zeep en papieren handdoekjes).
- Op het terrein is gebruik van LPG, anders dan t.b.v. voortstuwing van een motortuig, ten strengste verboden.
- De deelnemer is zelfverantwoordelijk voor het bieden van kwaliteit. In het geval dat etenswaar wordt aangeboden moeten de eisen van het Warenwetbesluit Hygiëne van levensmiddelen (uitwerking in de Hygiënecode voor de Horeca), het Warenwetbesluit Bereiding en behandeling van levensmiddelen, de Verordening (EG) 852/2004 en de Drank- en Horecawet in acht worden genomen. Wij verwijzen met name naar de voorschriften van de Keuringsdienst van Waren en de Hygiënecode Ambulante Handel.
- Verkoop van drank is niet toegestaan, tenzij goedkeuring van de organisatie is verkregen en men voldoet aan de voorwaarden gesteld in bovengenoemde regelingen en men in bezit is van een sociale hygiëne diploma. (LET OP: op niet elke markt is het toegelaten om etenswaren te verkopen die klaargemaakt worden middels bakken en braden).
5. Elektriciteit
- De organisatie levert alleen elektriciteit, mits dit puur noodzakelijk is voor de verkoop van waren. Indien u elektriciteit gereserveerd heeft, dan bent u zelf verantwoordelijk voor een haspel en geschikte stekkers.
- Elektriciteit zal alleen beschikbaar zijn na opgave van de hoeveelheid benodigde elektriciteit (aangegeven in watt).
- Opgave van de benodigde hoeveelheid elektriciteit dient vermeld te worden op het reserveringsformulier. Zonder vermelding behoudt de organisatie zich het recht voor om geen elektriciteit aan te bieden.
- Indien er door overmacht tijdelijk geen elektriciteit geleverd kan worden op de dag van het evenement, dan stelt de organisatie zich niet aansprakelijk voor inkomstenderving en/of andere kosten. (LET OP: op niet alle buiten markten is er stroom te verkrijgen.)
6. Aankomst & vertrek, lossen & laden, parkeren
- De deelnemer meldt zich, indien nodig, eerst aan om te horen welke plaats, hij/zij toegewezen heeft gekregen.
- De deelnemer houdt zich aan de opbouw- en afbouw tijden en aan de route die door de organisatie gegeven is.
- Auto’s mogen alleen op het terrein staan om te lossen en te laden. De tijd hiervoor bedraagt maximaal een half uur.
- Het terrein dient bij aanvang/afsluiting van de markt vrij te zijn van gemotoriseerd verkeer. Uitzondering vormen diegene die daarvoor een ontheffing hebben aangevraagd en verkregen.
- De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor eventuele gemeentelijke belastingen (lees: boetes voor foutief parkeren, e.d.).
- De deelnemer volgt immer de instructies op die door iemand van de organisatie gegeven wordt. Indien dit niet gebeurt dan kan er tot uitsluiting, zonder retournering van het reserveringsbedrag, besloten worden.
- Het is niet mogelijk uw auto op het terrein te parkeren. Er zijn voldoende parkeerplaatsen in de omgeving beschikbaar.
- De kosten van parkeren zijn niet op de organisatie te verhalen.
- De deelnemer dient stapvoets op het terrein te rijden.
- Deelnemers dienen de doorgaande route zoveel mogelijk vrij van auto’s te houden en ervoor te zorgen dat de los-/laadtijd zo kort mogelijk is.
- Vanaf het eindtijdstip van de markt kunnen deelnemers het terrein per auto weer bereiken om te laden.
- Het is niet toegestaan de doorrijroutes te blokkeren.
- Uiterlijk een uur na afloop van het evenement dienen de kramen leeg te zijn.
7. Houding en gedrag
- Indien een deelnemer zodanige hinder of last veroorzaakt c.q. oplevert of kan opleveren dat een goede uitvoering van het evenement wordt bemoeilijkt, dan kan de deelnemer direct worden uitgesloten, zonder retournering van het reserveringsbedrag.
- Alle uit hinder en uitsluiting van de deelnemer voortvloeiende kosten komen voor rekening van de deelnemer, indien en voor zover de gevolgen van hinder of last hem kunnen worden toegerekend. De organisatie houdt zich het recht voor eventuele schade veroorzaakt door de deelnemer te verhalen op de deelnemer.
- Het is niet toegestaan om zonder toestemming voor afloop van de markt de kraam te ontruimen.
- Laat geen vuilnis achter. Neem je eigen afval mee!
- Er mag geen schade worden toegebracht aan het terrein, de kramen, de gebouwen en de groenvoorzieningen op het terrein.
8. Overige
- De organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk voor diefstal, verlies of schade. De deelnemer neemt op eigen risico deel aan de markt.
- De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor inkomstenderving door slechte weersomstandigheden of afgelastingen van hogerhand.
- De deelnemer zelf is verantwoordelijk voorzieningen te treffen in geval van slecht weer.
- De organisatie is verantwoordelijk voor de relevante vergunningen.
- De organisatie levert standplaatsen, bestaande uit kramen met een plank en een dak en/of vrije ruimte. De afmetingen worden van tevoren gecommuniceerd naar de deelnemers. De organisatie behoudt zich het recht voor de afmetingen per evenement te wijzigen, mits dit van tevoren aan de deelnemers te kennen is gegeven.
- De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het bieden van kwaliteit van de verkoopwaar.
- De organisatie is niet aansprakelijk voor enigerlei schade of letsel van deelnemers en bezoekers, tenzij er sprake is van aantoonbare opzet of grove schuld aan de kant van de organisatie.
- De organisatie is niet aansprakelijk voor schade geleden door deelnemers als gevolg van vertragingen, mechanische pech, weersomstandigheden, natuurinvloeden, stakingen, ziekte of welke overmachtssituatie dan ook.
- De organisatie is niet aansprakelijk voor handelingen en invloeden van niet direct bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken derden; omstandigheden die niet te wijten zijn aan organisatie en die krachtens de Nederlandse wet of de in maatschappelijk verkeer geldende normen niet in redelijkheid aan de organisatie kunnen worden toegerekend.
- Daar waar niet in de voorwaarden is voorzien beslist de organisatie.
Versie 26-11-2025